“Es netieku klāt savai paciņai pakomātā” – arvien vairāk cilvēku pauž neapmierinātību ar paku piegādi, un tas bieži saistīts ar vienu konkrētu problēmu. Turklāt šī situācija rada nevajadzīgu stresu gan klientiem, gan piegādes uzņēmumiem.
Cilvēki ļoti bieži izmanto pakomātus, lai ērti un ātri saņemtu vai nosūtītu sūtījumus. Tomēr sociālajos tīklos ik pa laikam parādās stāsti par situācijām, kad kurjeri, ievietojot paciņas pakomātos, ir bijuši pārāk centīgi. Piemēram, liela izmēra (L) sūtījums tiek ielikts mazākā (M) skapītī, kas klientiem rada grūtības savu paku izņemt.
Par šādu gadījumu nesen rakstīja kāda “Threads” lietotāja, kura publicēja fotogrāfiju ar “Venipak” pakomātu – tajā viņas sūtījuma kaste bija ievietota neatbilstoši mazā nodalījumā. Komentētāji apstiprināja, ka līdzīga pieredze ir arī citiem, un tika minēti arī citu piegādes uzņēmumu, tostarp “DPD Latvija”, piemēri. Abas kompānijas uzsver, ka šādi gadījumi ir ļoti reti un galvenokārt saistīti ar cilvēcisku kļūdu, nevis sistēmisku problēmu.
“DPD” pārstāvis Edgars Pundurs skaidro, ka kurjeri parasti izvērtē sūtījuma izmērus un ievieto to atbilstošā nodalījumā. Situācijas, kad sūtījums nonāk nepareizā skapī, esot ārkārtīgi retas un notiekot tikai tad, ja kurjers kļūdaini novērtē paku vai cenšas pēc iespējas efektīvāk aizpildīt pieejamos nodalījumus.
Viņš norāda, ka kurjeri ikdienā strādā ar mērķi nodrošināt ātru un ērtu piegādi, taču izņēmuma gadījumos var gadīties, ka pārāk lielā steigā paciņa tiek ievietota neatbilstošā vietā. Šādas situācijas tiek rūpīgi izvērtētas un pārrunātas individuāli ar konkrēto kurjeru, lai līdzīgas kļūdas nākotnē nepieļautu. Uzņēmums regulāri pilnveido procesus un kurjeru apmācības, lai šādu gadījumu iespējamība būtu pēc iespējas mazāka.
Arī “Venipak” pārstāve Irēna Kiršteine uzsver, ka gadījumi, kuros klients fiziski nevar izņemt sūtījumu no skapīša, ir ļoti reti — vien daži gadā. Ja situācija tomēr rodas, uzņēmums aicina klientus nesteigties un nemēģināt paku izvilkt ar spēku, bet gan informēt “Venipak Latvija” klientu apkalpošanas komandu.
Šādos gadījumos uzņēmums ātri nodrošina, lai kurjers pārvieto paciņu uz piemērotu nodalījumu, tādējādi izvairoties no iepakojuma bojājuma vai traumām. Šāda atgriezeniskā saite ļauj uzņēmumam analizēt situācijas un, ja nepieciešams, pārvērtēt konkrētā kurjera darbu, lai nākotnē šādas problēmas nepieļautu. Mērķis ir nodrošināt drošu, ērtu un pozitīvu piegādes pieredzi.
“DPD” uzsver, ka arī viņu klienti līdzīgās situācijās tiek aicināti sazināties ar klientu apkalpošanas servisu. Ja paka ir iesprūdusi vai to nav iespējams izņemt, uzņēmums nekavējoties nodod informāciju kurjeram, kurš var paciņu pārvietot uz lielāku nodalījumu vai sarunāt atkārtotu piegādi, piemēram, uz konkrētu adresi.
Vienlaikus uzņēmumi norāda, ka kurjeriem ir stingras vadlīnijas, kam jāseko. “Venipak” kurjeri saņem detalizētas apmācības par paku ievietošanu pakomātos, tostarp par nodalījumu izmēriem un drošas piegādes principiem. Tomēr ikdienas darbā kurjeriem nereti jāpieņem individuāli lēmumi, izvērtējot gan sūtījuma izmēru un formu, gan tobrīd pieejamos brīvos nodalījumus.
Arī “DPD” kurjeriem vienmēr ir līdzi rokasgrāmata ar detalizētām instrukcijām un norādēm par piegādes skapīšu izmēriem un piemērotību dažāda veida sūtījumiem. Tā kā sūtījumi var būt ļoti dažādi, nodalījuma izvēli ne vienmēr nosaka tikai izmērs — nozīme ir arī formai, svaram un iepakojumam.
Dažkārt tieši iepakojuma specifika, piemēram, mīkstas pakas, kas var izplesties, rada problēmas izņemšanas laikā. Turklāt pārāk lieli vai smagi sūtījumi jau šķirošanas procesā tiek novirzīti atbilstošai piegādes plūsmai, piemēram, kurjeram uz adresi.
“DPD” regulāri rīko apmācības, uzsverot atbildīgu un pareizu paku ievietošanu Paku Skapjos. Uzņēmums norāda, ka kļūdas visbiežāk rodas cilvēciskas neuzmanības dēļ, kad kurjers cenšas nogādāt pēc iespējas vairāk sūtījumu, nevis sistemātiskas problēmas vai apzinātas nolaidības dēļ.









